onsdag 5. mars 2008

En liten hyllest!


Æres de som æres bør er det noe som heter!
Det hender nå av og til at noen, nærmest andpustent,
sier til meg at guri så kreativ du er, og
jammen holder





tog som pappa laga når jeg var lita, bor på arbeidsrommet mitt nå og kanin sydd av mamma som bor på nattbordet mitt

du på med mye! Og ofte vet jeg ikke helt hva jeg skal si da,
for ja jeg holder vel på med en del håndarbeidspuslerier,
men det er jo ikke sånn at jeg setter meg som mål å være
mestproduserende her i verden heller..
men når jeg ser i bloggen min så ser jo jeg og at det blir
en del etterhvert...
Men det er vel så enkelt som at jeg er vokst opp i et hjem der
det å lage noe med hendene sine har nærmest vært
en del av hverdagen, mamma og pappa har alltid likt å lage
ting, prøve nye ting og ikke minst så har de latt meg og
broren min få ta del i det!

Teppe og pute sydd av mamma på 80-tallet, bor på loftstuen
For all del, vi har da sløvet vår del i sofaen vi og,
men mange av de beste barndomsminnene mine
er knyttet til nettopp det å "produsere" noe sammen
(det ALLER beste minnet er nok aketurene til butikken,
men det kan jeg fortelle om en annen gang,...)
Jeg var så heldig å ha en mamma som var hjemme,
og det er flere unger i det gamle barndomsstrøket mitt
som husker dager rundt kjøkkenbordet med diverse hobbyting :)
Pappa har alltid vært en leken fyr, når vi var små lekte han
sammen med meg og broren min med VÅRE leker, etterhvert
fikk vi bli med ned i kjelleren og leke med HANS "leker",
dvs et velassortert utvalg av maskineri som ville gjort enhver
hobbysnekker misunnelig!

Skap, de fleste skrin oppå de og skje på veggen laga av pappa
I dag fikk jeg det for meg at jeg skulle ta en kjapp tur gjennom
huset mitt og ta bilde av alle de tingene som de har laget og
som står fremme (mye "rart" i skuffer og skap og kan jeg
forsikre dere om!) og her er resultatet! Jeg må innrømme at
jeg ble overrasket over hvor mange "spor" det er etter de her,
og ikke så rent lite sentimental...;)

Bilder sydd av mamma når jeg var lita, og som bor på
rommet til JT nå, han synes de er knallfine :)






Gås, saga ut av pappa og malt av mamma
som bor på badet til ungene.
Bilde brodert av pappa som til vanlig bor i
garderoben, men som er på plass i spisestuen
i god tid før jul!











Hane saga ut av pappa og malt av
mamma, bor med venner på
kjøkkenskapet og stor tine malt
av mamma











Og til barnebarna.....





Tannkopper (bilde av JM sin)
malt av mamma.
Mamma laget bamse til ei lita
jente som ligner veldig på mommo,
mens pappa laga bamse til lillegutt :)


Kommentarene til bildene er, som de smarte av dere skjønner, skrevet med farge, men de kommer ikke alltid der jeg vil ha de!!! har redigert og redigert men får det ikke til! Men dere finner vel ut hvor de skal være tenker jeg ! :):)



















3 kommentarer:

spøkelsa :-) sa...

No vart no æ på sipen. Men når det er sagt så har du vært innteressert i å skape noe fra du var bitte lita, Du var ikke gamle tøtta når du satt og strikket på fosenferja over Tronhjemsfjorden Til manges undring fordi du var så lita:-)Det eneste jeg vet som du ikke gjør, men som jeg gjør litt av, er å lage dukker. Kanskje hiver du deg i kast med det en vakker dag og? Æ tror ungene dine kommer til å få mye glede av ei mor som holder på sånn som du. Flink er du :-)
spøkelsa

Evami sa...

Skjønner jo hvor du har arvet talentene dine fra..
Er ikke velsignet med like fingernemme foreldre jeg nei....

Ann Rita :-) sa...

Vanvittig bra!!!!
Eg e heilt imponert!!! :-)