søndag 19. juli 2009

Vognteppe og litt sengeteppe...

Dette skulle egentlig bli sengeteppe til lille tuppi, men etter å ha heklet noen ruter (10-15?) så syntes jeg det ble voldsomt mange blomster, dessuten kom det til å bli spinndyrt å hekle et helt sengeteppe i mandarin petit (over 30,- per nøste)....så da tok mor over og heklet lappene ferdig slik at det ble på størrelse med et litt stort vognteppe/koseteppe til den lille niesen min :):) meeen så lett var det jo ikke å bli kvitt det, for hun syntes jo selvfølgelig at jeg var myyyye flinkere til å sy stasen sammen enn henne.... Egentlig skal hun hekle kanten rundt selv, men jeg klarte ikke å holde meg, hekla like godt en par runder for å se hvordan det ble, så gjenstår det å se om hun beholder det slik eller rekker opp...;)
Så til lille tuppi sitt teppe: stakk innom stoff og stil og kjøpte garn til 12,- per nøste(!) og satte i gang på nytt! Litt andre farger, som jeg tror passer bedre på rommet hennes, og i tillegg har jeg heklet en ekstra runde på hver lapp slik at det ikke blir så tett med blomster, dette tror jeg blir bra! :) (kanten rundt tror jeg ganske sikkert blir rød)








5 kommentarer:

Fit mum sa...

FOR en jobb! utrolig bra jobbet, og nydelig resultat!

Elins Strikkeri sa...

Nydelige tepper du lager, er heilt imponert for det er jo litt av ein jobb!! Ha ei fin veke:)

Unknown sa...

Har fått så utrolig my skryt for teppet! E så glad i det:) takketakk, tante;-)!

Tanja sa...

Dette var fine tepper! Takk for titten.

Velkommen til min kreative verden sa...

For et fantastisk teppe. Det er noe av det fineste jeg har sett.

Jeg har en stor forkjærlighet til lag på lag: )