onsdag 18. april 2007

bunad


I det siste har jeg hatt "quiltepause"...har måttet sy litt på bunaden til mannen min igjen. Begynte på kurs i høst og trodde den skulle bli ferdig til jul. HA HA..litt naiv ja, har vel aldri vært typen til å tro at noe er for vanskelig for meg, og siden jeg er av den "kjappe" typen trodde jeg jo at dette skulle gå greit. Ante uråd da kurslederen, (Borghild, ca 75 år og helt sikkert av en generasjon der husmorskolen var obligatorisk..) mistet munn og mæle da jeg spurte henne hvordan man tråklet...for å si det sånn; jeg kunne lese en hel bok i fjeset hennes og den het " hu dama der kjem aldri te å klara å sy nåken bunad!" Jeg tror begge har blitt overrasket etterhvert som tiden har gått, jeg ligger riktignok litt etter skjema, delvis pga litt for lite flink til å gjøre hjemmeleksene mine og litt sykdom og gjøre, men også fordi jeg (selvfølgelig) vil gjøre ALT selv..her skal det ikke kjøpes hverken bunadsskjorte eller strømpebånd nei! Buksa på bildet, i likhet med vesten (skal legge ut bilde senere) begynner å nærme seg ferdig. etter å ha brodert rundt ørti knapphull og tråklet og sydd og stått i er det godt å se at det begynner å ligne på noe :)

Ingen kommentarer: