onsdag 3. desember 2008

Spisestuen og tildaengler....

Så begynner det omsider å ligne litt på advent, i det minste i ètt rom....Liker egentlig å pynte med nesten alt unntatt juletre i hele adventstida jeg, og så ryker alt ut igjen straks vi har passert nyttår....Liker ventetida, men ikke i år, har hatt en skikkelig slem halsbetennelse på besøk. Og gikk jeg til legen, neida! MEN på mandag fikk jeg meg et skikkelig skremmeskudd, våkna og kunne nesten ikke gå!!! Anklene var hinsides vondt, særlig den høyre. Panikken grep meg kan man si, ringte til svigermor som sporenstreks sendte ut hjelp før hun selv kom og overtok ungene sånn at jeg kunne komme meg til legen. (Ikke lett å kjøre bil fant jeg ut men kom no meg trygt fram og tilbake...) Og legen visste råd, han trodde heldigvis ikke på mine kreft- og giktdiagnoser (!), derimot mente han at de streptokokkene som hadde holdt til i halsen min hadde flytta ned i anklene!! Ubehandla streptokokker kan angripe ledd og de. Ja, det går visstnok an, jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte, men HELDIGVIS virker det som han har rett, for etter noen dager med heavy duty antibiotika og voltaren så er jeg nå i ferd med å bli meg selv igjen! :)
SÅ, dette er det jeg har pusla litt med i dag, vaska og rydda på spisetuen, med god hjelp (helt sant faktisk) fra småtrolla. Eldstemann støvsugde og lille tuppi tørka støv og fant frem litt julestash :) Me like. Håper de ikke vokser fra det..... Tildaenglene har vært ferdig en stund og storebror bestemte plasseringen! Rett under den broderte nissen (far som har brodert)
Kommentaren til junior var at den i midten "har landa" og de to på sidene "holder på å lande" :)


Til slutt et lite bilde av lille tuppi sin fot etter et laangt bad :) ("mor! sjå eg e skrukkete!!")





3 kommentarer:

Fit mum sa...

Så artig å se flere som lager Tilda; vi har laget samme engler ;)
Jeg gleder meg til denne helgens kvelder, for da skal det produseres mer Tilda!

Anonym sa...

Så fint med Tilda englene,Jeg bruker også å pynte i advent, men pynter litt og litt så glir jeg sånn sakte inn i julemodus.
-Anneli-

Nunne sa...

Håper du blir helt bra! Fort! OG at de små beina er slett og fin i mårratidlig...
Og englene, ja, de var skikkelig søte!
Koselig at du var innom meg! Tusen takk skal du ha! Klem nordfra,